Mellékvonal - Utolsó kommentek
blfr5@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://mellekvonal.blog.hu/2010/02/27/tarifareform_a_helykozi_kozlekedesben/full_commentlist/1#c10393253
Válasz erre: Tarifareform a helyközi közlekedésben
2010-07-07T17:09:37+02:00
2010-07-07T17:09:37+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Ebben az irányba bizonyosan el kell mozdulni. Most nem teszek alternatív javaslatot, csak néhány gyors logikai észrevétel illetve megjegyzés, ismerve a hazai és nemzetközi gyakorlatot.<br />
<br />
- Egy legalább jelképes teljes-jegyárcsökkenést támogatom. Személy szerint szimpatikusnak tartom kerék áraid :-)<br />
de: a teljes ár csökkentésének alternatívája a MÁV Start kártya támogatása lenne. Igen, máshol az állam a kártyarendszert támogatja. Ausztriában például a nyugdíjas nem 50%-os jegyhez jogosult, hanem jelképes áron kap 50%-os kártyát, amiért én is csak száz eurót fizetek teljes áron. Úgy rémlik, nálunk az állam egyáltalán nem támogatja a MÁV Start kártyát (legfeljebb magát a vasutat konzolidálja...)<br />
- Ha politikus vagyok, lehet, hogy 90%-kal tenném újra fizetőssé a nyugdíjasakat. Több fideszes szerint nem lehet hozzányúlni az ingyenességhez, pedig kell. Már 75% merésznek tűnik, 50% bár számos nyugati országban így van, de szociális megfontolásból is sok tekintettel nyugdíjasok anyagi lehetőségeire.<br />
- A kísérők legtöbb helyen ingyenesen utaznak, ha nem csalatkozom. (Elterjedt szokás, hogy aki baráti alapon például vakkal utazik, ettől függetlenül beszáll az útiköltségbe.)<br />
- Mi az a "10% forgalmi engedéllyel"??<br />
- A díjszabási bérletáraknál ilyesfajta elmozdulást kívánatosnak tartok. Ehhez társulnak a nem rendszeres utazóknak is kedvező üzletpolitikai kedvezmények, melyek főbb célja a) az egyéni motorizált közlekedés minél nagyobb mértékű kiváltása és b) a napi csúcs "lapítása" által csökkenteni a kapacitás-igényt.<br />
- A pótjegyrendszer eltörlését pártolom, ez egy külön téma lehetne. Helyjegyköteles vonatokat esetleg meghagynám. Rémesnek tartom, ha komfort nélküli sebesvonatra is 200 ft-os pótjegy kellene.<br />
- A kupéjegy elsőre tetszik, de felmerülhetnek gyakorlati problémák. Megfontolandó.<br />
- A családi jegyrendszert inkább csoportos jegyrendszernek titulálnám, hacsak nem pl. nagycsaládos igazolványhoz kötött.<br />
A vasút, a végeredmény (pl. autó kiváltása) és az (esetleg autós) utasok felől nézve mindegy, milyen viszonyban állnak egymáshoz.
https://mellekvonal.blog.hu/2009/11/05/a_hegyeshalom_rajka_vasutvonal/full_commentlist/1#c7735029
Válasz erre: A Hegyeshalom - Rajka vasútvonal
2009-11-20T17:51:15+01:00
2009-11-20T17:51:15+01:00
roll_1994
http://blog.hu/user/357960
Szerintem sem éri meg bezárni. ostobaság lenne, hiszen ha minden igaz, hamarosan megépül Bezenye és Hegyeshalom között Eurovegas. Pozsony felé is terveztek egy ilyen nagy kaszinóvárost. ha megszüntetik a vasút vonalat Hegyeshalom és rajka között, akkor ezeket a nagy kaszinóvárosokat csak közúton lehetne megközelíteni, ami elég nagy forgalmat eredményezne. Én minden nap bejárok Győrbe Rajkáról, ha bezárnák a vonalat, akkor kellen egy Rajka-Óvár buszbérletet vennem, egy óvári városi buszbérletet és egy Óvár-győr vasútbérletet? Nem elég, hogy így is ötkor kelek, hogy beérjek nyolcra Győrbe és hazafelé csak kétóránként jönnek vonatok? A mostani menetrend is elég rossz, és ennél csak rosszabb lenne. Hegyesből Bécsbe, Ausztria fővárosába megy vont. Pozsonyba, Szlovákia fővárosába meg nem? Rajkán az állomáson aláírásgyűjtésbe kezdtek. remélem, minnél többen aláírják. Mivel rajkáról hegyesbe nem jár busz, csak, ha valaki felmegy óvárra és onnan megy hegyesbe. semmi értelme bezárni a vonalat. Minden ember számít és többen is utaznának a vonalon, ha Pozsonyba is menne.